De Fakkels
Detailed map
Look at the footpaths and cycling routes in the vicinity.
De FakkelsRecent comments (1)
Your experience with De Fakkels? Your opinion Bart SmetsWe zijn in het verleden al geregeld gaan dineren in De Fakkels, en het restaurant was uitgegroeid tot een van onze persoonlijke favorieten. Zowel de zeer aangename bediening en onthaal, uitstekende keuken en prima sfeer hebben ons meerdere keren per jaar de weg naar De Fakkels doen vinden. We waren dan ook bijzonder tevreden dat we tijdens de restaurantweek van dining city (nov 2011) nog eens een bezoekje aan de Fakkels mochten brengen. Jammer genoeg werd het een complete opeenstapeling van ontgoochelingen, en een volgend bezoek zal niet voor morgen zijn ...
1. Er werd een compleet bevroren broodje geserveerd.
2. Eerste voorgerecht, dat overigens voortreffelijk was, was bij een van onze tafelgenoten helemaal door mekaar geschud. Waarschijnlijk had de ober het bord schuin gehouden. Niettemin werd het bord gewoon voor de gast neergezet alsof er niets aan de hand was.
3. Tweede voorgerecht was ontzettend zwak en bovendien veel te zwaar op de maag
4. De bediening over het algemeen was rampzalig. Veel te traag, het personeel kon duidelijk niet volgen. Bizar, want er wordt enkel met reservatie gewerkt en men kon dus echt wel inschatten hoeveel personeel er nodig zou zijn.
5. Net voor het hoofdgerecht werd geserveerd ben ik onwel geworden (plotse verlaging van bloeddruk). Het zag er even niet goed uit. De eigenaars zijn wel komen kijken om te zien hoe het ging, schakelden dan meteen over op uitspraken als "het hoofdgerecht kunnen we wel niet meer opwarmen" (wat ik nog kan begrijpen) en "kunnen jullie misschien nu terug aan tafel gaan om het hoofdgerecht op te eten" tegen mijn tafelgenoten die rond mij stonden terwijl ik op de eerste verdieping aan de toiletten lijkbleek en badend in het zweet op de grond zat ! Schandalig gewoon ...
Uiteraard heb ik moeten passen voor het hoofdgerecht, na enkele cola's en rust heb ik wel opnieuw kunnen aansluiten voor het dessert en de koffie. Niettemin werd mijn hoofdgerecht wel netjes aangerekend. Dat laatste is nog het minste, vooral de manier waarop er met het voorval werd omgegaan vond ik gewoon onmenselijk.
6. Daags na de feiten bleek dat 5 van de 6 tafelgenoten ziek was geworden, de 6de (ikzelf) was dat dus al op de avond zelf.
7. Het hoofdgerecht bleek trouwens van zeer matige kwaliteit volgens mijn tafelgenoten, eerder iets voor de betere brasseriekeuken. Ook het dessert was zeker niets bijzonders.
Ik heb me, als echte fan van dit restaurant, regelmatig afgevraagd waarom dit nooit in aanmerking is gekomen voor een Michelinster. Wat ik echter tijdens mijn laatste bezoek heb meegemaakt is een restaurant met dergelijke Gaultmillau-kwotering compleet onwaardig. Één zaak is zeker : wie hier op die avond voor de eerste keer kwam eten komt hier nooit meer terug. Onbegrijpelijk toch, terwijl de restaurantweek net een unieke gelegenheid is om een nieuw publiek aan te spreken en nieuwe klanten te binden.